Loading...

Metabolizmayı Hızlandırmak için 8 Öneri: Vücudun çalışması ve gelişmesi gibi temel fonksiyonlarının devam edebilmesi için enerjiye ihtiyacı vardır. Bu enerjinin vücuttaki oluşum ve harcanması metabolizma olarak adlandırılır. Yani metabolizma için vücudumuzda gerçekleşen tüm kimyasal olaylar diyebiliriz.

Metabolizma hızı birçok faktöre bağlı olarak kişiden kişiye göre farklılık gösterir. Yaş, cinsiyet, kas kütlesi miktarı, stres, hareketsiz yaşam, kullanılan ilaçlar, hastalıklar ve birçok hormonal sorunlar metabolizma hızına etki eder. Yaşam kalitesini yükselterek sağlıklı kilo verebilmeniz için metabolizma hızınızı yükseltip yağ yakımını arttırmanız gereklidir. Özellikle bu süreçte kişilerin aynı sürede, aynı içerikte bir diyetle farklı kilo kayıplarının olmasının başlıca nedeni metabolizma hızındaki farklılıklardır. Peki metabolizmanızı nasıl hızlandırabilirsiniz?

  • Öncelikle su tüketiminizin vücudunuz için yeterli miktarda olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Günlük en az 2-2,5 litre su içilmelidir. Özellikle her öğün öncesi 1-2 bardak su içmek hem doygunluk hissini hem de metabolizma hızını destekler. Diğer önemli saatlerden biri olan sabah uyandığınızda güne başlarken içeceğiniz bir bardak oda sıcaklığında suyun içine limon katmanız metabolizmanızı hızlandıracaktır.
  • Günlük beslenme düzeniniz az az ve sık sık olmalıdır. Her öğün aralığının en geç 3 saat olması gerekir. Uzun süre açlıklarda vücut metabolizma hızını düşürür.
  • Ara öğünler metabolizmanın hızlanmasında çok önemlidir. Öğle öğünüyle akşam öğünü arasında yapacağınız küçük bir ara öğün metabolizma hızınızı arttıracaktır. Bu ara öğün için bir porsiyon meyve, ceviz, badem, kefir, süt gibi besinler tercih edilebilir.
  • Uyku düzeniniz metabolizma hızınızı etkileyen faktörlerin başında gelir. Düzenli uykuya ve güne erken başlamaya özen göstermelisiniz. Günde en az 7, en fazla 8 saat uyumanız en sağlıklı olandır. Az veya fazla uyumak metabolizma hızınızı düşürür.
  • Günlük fiziksel aktivite düzeyiniz metabolizma hızınızı belirlemede önemlidir. Günlük yapılan düzenli egzersizler kas kütlenizi koruyup, metabolizma hızınızı destekler.
  • Günlük belirli miktarlarda şekersiz kahve tüketimi metabolizmayı hızlandırır. Kahvede bulunan kafein metabolizmayı desteklemesinin yanı sıra iştahın baskılanmasını da sağlar. Günlük 2 fincan şekersiz türk kahvesi tüketilebilir.
  • Yeşil çay kateşin ve kafein içeriği sayesinde metabolizmanın hızlanmasına katkı sağlar. Eğer herhangi bir sağlık sorununuz yoksa günlük 3 kupa yeşil çay içilebilir.
  • Kekik, tarçın, biberiye gibi baharatlar metabolizmayı hızlandırır. Bu baharatları öğünlerinizde daha sık yer vermeye çalışmalısınız.

                                                                                                                                                                        Uzm. Dyt. Merve Saruhan

                                                                                                                                                                       Beslenme ve Diyet Uzmanı