Loading...

Boyun Germe Egzersizi Nedir? Boyun kaslarını sıkılaştırmak ve kas kitlesi oluşturmak için yapılan rutin hareketlere boyun germe egzersizi denir. Boyun çevremiz ve kaslarımız vücudumuzun gün içerisinde yaşadığımız stresi bünyesinde tutan ve biriktiren en önemli bölümlerinden biridir. Her gün düzenli bir şekilde yapılan egzersizler boyun bölgemizi güçlendirip, elastikiyet kazanmasına yardımcı olacak ve bizim için de günlük yaşantımızda rahatlık ve kolaylık oluşturacaktır.

Boyun germe hareketleri, günün her saati, isterseniz çalışırken ofisinizde ya da mesai bitiminde üzerinizden yorgunluğu atabilmek için, evinizde otururken, televizyon izlerken kolaylıkla yapabileceğiniz egzersizlerdir.

Boyun Germe Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Bu yazıda bahsedeceğimiz 3 temel boyun germe egzersizinden ilkini anlatmaya başlayalım:

Egzersiz 1: Boyun germe egzersizi yaparken özellikle boynumuzun arka kısmına ve oradaki kaslara odaklanmak gerekir. Stres yaptığınızda, öğrenciyseniz saatlerce ders çalıştıktan sonra, ofiste gününüzün çoğu masa başında geçiyorsa, bazılarımızın kulunç da dediği ve boynun arka kısımlarında oluşan yumru biçiminde sertlikler meydana gelir. Oluşan sertlikleri gevşetmeye çalışmak için bazı temel boyun kaslarını germe egzersizleri vardır.

Bir numaralı boyun germe egzersizi olarak bir elimizin tersini bel kısmımıza yerleştiriyoruz. Başımızı tamamen geriye doğru çektikten sonra hafifçe yana doğru eğiyoruz. Boynumuzun diğer tarafında gerilme hissi başlayacaktır. Yüz ve boyun germe hareketleri yaparken kesinlikle kendinizi çok zorlamayın. Çünkü eğer zorlarsanız hassas olan bölgeye zarar verebilirsiniz. Boyun germe egzersizi dikkatli olunarak yapılması gereken hareketlerdir.

Eğer hareketleri yaparken kolunuzda ya da yüzünüzde uyuşma hissediyorsanız ters giden bir şeyler var demektir ve egzersizi bitirmeniz gerekir. Bu ana kadar her şey yolundaysa yana doğru eğdiğimiz başımızı, koltuk altımıza doğru çevirmeye başlıyoruz. Bu hareketi yapabildiğimiz yere kadar devam ettiriyoruz. Sonra elimizin yardımıyla çevirme hareketiyle beraber diğer tarafa germe uyguluyoruz ve sonra başımızı çapraz bir yön ile oynatarak germenin şiddetini yavaşça arttırıyoruz. Bu egzersizi canınızı acıtmayacak, sizi zorlamayacak şekilde uygulamanız gerekir. Elinizi belinize koymak zor geliyorsa daha aşağı kısımlara ya da yan tarafınıza koyabilirsiniz.

Egzersiz 2: Diğer bir boyun germe egzersizi için ilkinde anlattığımız gibi elimizin tersini belimizi koyuyoruz ve başımızı omzumuza doğru aşağı doğru eğiyoruz. Eğdiğimiz kısımda elimizi kaldırıp, başımızın arkasından tutarak bir direnç uyguluyoruz. Başımızı yavaşça geriye doğru götürmeye çalıştığımızda elimiz direnç göstererek boynumuzun diğer tarafında arka kısımda gerginlik yaratacaktır. Bu hareketi yaparken boynunuzun arka kısmındaki kaslarınızın gerilmesini çok kolay hissedeceksiniz. 10 saniye bu şekilde durduktan sonra yavaşça elimizi indirebiliriz.

Egzersiz 3: Yine boyun bölgesi için farklı bir hareket anlatalım. Durduğumuz yerde yan dönüp, bir kolumuzu aşağı doğru serbest bırakıyoruz ve diğer elimizle aşağıda tuttuğumuz kolumuzu tutup çekmeye başlıyoruz. Başımızı yana doğru eğmeye başlıyoruz. Böylece boyun germe egzersizi yaparken boynumuzun arka kısmında oluşan gerginliği de hissetmeye başlıyoruz. Başımızı birkaç defa yana eğip, tekrar düze getirerek boyun gerdirme hareketleri yapmaya devam ediyoruz. Bu pozisyonda başımız yana eğik biçimde on saniye bekledikten sonra tekrar gevşiyoruz. Hareketi tekrarladıkça kaslarınızın gerilişini çok rahat bir şekilde hissedebilirsiniz.

Boyun bölgenizi germe amaçlı yapabileceğiniz bir başka aktivite de boyun germe yogası yöntemidir. Bu yöntemi yine evinizde, bir şeyler izlerken, otururken kolayca uygulayabilirsiniz. Özellikle saatlerini bilgisayar başında harcayan kişiler için ameliyatsız boyun germe yöntemleri içerisinde bir alternatif olan yoga, yapmaya başladığınız ilk seferden itibaren sizin için fark yaratmaya başlayacaktır. Bu hareketlere öğretmenlerden veya internette izleyeceğiniz kısa videolardan ulaşabilirsiniz. Boyun germe egzersizi, sizin gün içerisinde duruşunuzu bile değiştirecektir.

Boyun Germe Egzersizinin Faydaları

Güçlü ve gergin boyun kasları, sizin gündelik yaşamınızdaki duruşunuzu da değiştirecektir. Güçlenen kaslarınız denge konusunda da size artı kazandıracak ve tansiyon hastalığınız var ise bu konuda da size yardımcı olacaktır. Boyun kaslarınızı gerginleştirmek ve esneme hareketleri yapmak nefes alıp vermenizde de kolaylık sağlayacaktır. Bu egzersizlerle soluk alıp vermeleriniz daha düzenli ve verimli olacaktır.

Ayrıca vücudumuzun en fazla şikayet edilen bölümlerinden biri de boynumuzda oluşan ağrılardır. Boyun ağrısı, gün içerisinde bulunduğumuz sağlıksız ortamlardan ve durumlardan sonra uyku düzenimizi etkileyebilir ve bozabilir. Kişi kötü bir kısır döngüye girmiş olur. Boyun germe egzersizi, sizi girdiğiniz bu kısır döngüden çıkarır ve rahatlamanıza olanak sağlar.

Boyun germe ve diğer egzersiz türleri hayatınızdan stresi atmada ve daha sağlıklı bir yaşam sürmenizde size yardımcı olur.

Boyun Germe Egzersizi Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Boyun germe ve güçlendirme egzersizleri yapılırken dikkat edilmesi gereken ilk şey nazik olmak ve üzerimizdeki stresi en aza indirgeyerek hareketleri yapmaya başlamaktır. Hareketleri yaparken gereğinden fazla güç uygularsak ya da ters bir hareket yaparsak bu boynumuzu incitebilir, burkabilir, zedeleyebilir ya da şiddetli ağrılara sebep olabiliriz. Yaşam kalitemizi yükseltmeye çalışırken onu daha da aşağılara çekmek istemiyorsak hassaslığımızı korumak zorundayız. Boyun germe egzersizi hareketlerini yaparken çok özenli olmalıyız. Yanlış duruş, hareketi yaparken oluşan şiddetli ağrıyı görmezden gelme gibi durumlar olursa sonrasında bizim için kötü sonuçlar doğurabilir.

Gündelik hayatın endişesinden kurtulmak için ve kendinize daha rahat nefes almanızı sağlayacak bir mola vermek için yukarıda anlattığımız egzersizleri uygulayabilirsiniz. Stresinizi kontrol etmek için, çalışma hayatınızda daha verimli olmak için de hareketleri belirli bir rutine oturtup her gün istediğin yer ve zamanda tekrarlayabilirsiniz. Bu egzersizler boyun ağrısı çekiyorsanız, ağrılarınızdan kurtulmak için mükemmel bir yöntemdir. Günlük hayatımızdaki problemler, evde veya ofiste saatlerce boynumuzu eğerek oturmamız, yaşadığımız streslerden kurtulmak istiyorsak boyun germe egzersizleri tam bize göre.