Bölgesel zayıflama diyeti yapanlar, ülkenin toplam nüfusunun yüzde 5’ini etkileyen obezite ile kilo kaybı birçok kişi için en önemli önceliktir. Bununla birlikte, kilo vermenin çocuk oyuncağı olmadığını da biliyoruz. Sağlıklı beslenme ve düzenli egzersiz, sağlıklı ve sürdürülebilir kilo vermenin anahtarıdır. Pek çok insan, kilo vermenin keto veya aralıklı gibi aşırı diyetleri takip etmelerini gerektirdiği konusunda yanlış bir anlayışa sahiptir, bu da yanlıştır. Kilo vermek, kişinin tüm besin gruplarının doğru oranlarında dengeli bir diyet yemesini gerektirir. Aslında, yeni, pahalı ve süslü yiyecekler yemekten çok, kilo vermek için çocukluğundan beri alışkın olduğu besinler en iyi seçenek.

Yağ Vücuttan Nasıl Atılır?

Bölgesel zayıflama diyeti ile kilo verdiğinizde yakılan yağa ne olduğu hakkında daha fazla bilgi için çeşitli videolar izleyebilir yazılar okuyabilirsiniz. Basit tutmak için, bir kilo verme programına katıldıktan sonra vücudunuz yakıt oluşturmak için fazla yağı yakarken, karbondioksit olarak soluyorsunuz veya ter, idrar, gözyaşı ve dışkı yoluyla dışarı atıyorsunuz.

Yağ, temelde depolanan enerjidir. Ve vücudunuz enerjiyi düşündüğünüzden daha fazla şekilde kullanır. Bölgesel zayıflama hareketleri de bu yağ yakımını hızlandıracaktır.

Diyet Ve Yağ Atımı

Dinlenirken kalbinizin ciğerlerinizin nefes alması ve beyninizin düşünmesi için pompalayacak enerjiye ihtiyacı vardır. Bu sizin bazal metabolizmanızdır. Aktif olduğunuzda kaslarınızın enerjiye ihtiyacı vardır. Bu, sandalyeden kalkmaktan koşu maratonuna kadar her şey anlamına gelir. Yemek yerken sindirim sisteminiz yiyecekleri parçalamak ve depolamak için enerjiye ihtiyaç duyar.

Diyet yaptığınızda, vücudunuzun ihtiyaç duyduğundan daha az kalori alırsınız. Eksiklik nedeniyle vücudunuz enerji için yağ rezervlerine yönelir. Yağ yakma işlemi sırasında vücut, yağı kaslarınız ve diğer dokular için kullanılabilir enerjiye dönüştürerek yağ hücresinin küçülmesine neden olur. Yapacağınız egzersizler ve bölgesel zayıflama diyeti bu hücrelerin küçülmesini sağlar.

Egzersiz yaptığınızda, kaslarınız enerji için önce depolanmış glikojeni yakar. Tipik olarak, 30-60 dakikalık aerobik egzersizden sonra, vücudunuz depolanan glikojeni yakar ve esas olarak yağ yakmaya başlar. Bu egzersizleri yapanlar arasında bölgesel zayıflama yorumları genellikle pozitiftir.

Araştırmalar Ne Diyor?

Çoğumuz, onu kaybettiğimizde yağın nereye gittiğini gerçekten düşünmeyiz. Dürüst olmak gerekirse, yağlı bölgelerin gittiğini ve giysilerimizin daha iyi oturduğunu söylenmesinden mutluyuz. Ancak vücudunuz yağ yakmaya başladığında yağ sihirli bir şekilde kaybolmaz. Bu kaybolmayı yaşamak için çeşitli bölgesel zayıflama diyeti seçenekleri içerisinden size en uygun olanları seçebilirsiniz.

Araştırmalar, yağ kaybının% 84’ünün karbondioksit olarak dışarı atıldığını gösteriyor. Kalan yağın% 16’sı su olarak atılır. Enerjinin dönüşümü sırasında karbondioksit ve su, atıkların yan ürünleridir. İdrar, ter ve ekshalasyon yoluyla atılırlar. İlginç bir şekilde, araştırma akciğerleri vücuttan çıkarmak için kullanılan birincil organ olarak ortaya koyuyor.

Bölgesel Zayıflama Diyetinin Temelleri

Bölgesel zayıflama diyeti ile kilo vermenin üç temel kuralı vardır.

– Akşam yemeğini erken yemek

– Şekerden kaçınmak

– Önemsizlikten kaçınma

Bölgesel zayıflama diyeti ile kilo kaybı için Hint diyetinden bahseden doktorlar, hint yemeklerinin düzgün pişirildiğinde çok dengeli bir yemek planı oluşturduğunu söyledi. Eski güzel dals, az yağlı paneer, mercimek, soya, yeşil sebzeler, lor, yumurta beyazı, tam tahıllı unlar, balık, tavuk bize tüm gerekli besinleri, vitaminleri ve mineralleri sağlar.

Zaman İçinde Zayıflamak

Doktorlar, kilo kaybı hakkında konuşurken, hızlı kilo kaybının sürdürülebilir olmadığını, bölgesel zayıflama diyeti ile ne kadar yavaş olursa o kadar iyi olduğunu söyledi. İnsanların yaptığı ilk hata, gerçekçi olmayan kilo verme beklentilerine sahip olmaktır, bu da genellikle onları cesaret kırar. Ayrıca, birçok insan aynı şeyi yapar ancak farklı sonuçlar bekler. Zevk aldığınız egzersizler yapmak önemlidir, ancak aynısını aylarca (veya yıllardır) yapıyorsanız, muhtemelen bir kilo verme platosuna ulaşmışsınızdır ve daha da kötüsü, egzersizinizden tamamen sıkılırsınız.

Öğün Atlamamak

Aktif kalmayı ve öğün atlamamayı hedefleyin. Öğün atlamak metabolizma hızınızı yavaşlatır, bu nedenle tüm gün diyetinizi 6-7 sık sık küçük öğünlere ayırmaya çalışın.

Kısa vadeli sonuçlar almaya odaklanmayın, bölgesel zayıflama diyeti ile uzun vadede kalıcı sonuçlar elde edersiniz. Bir gecede 10 kg kazanmadınız, bu yüzden bir gecede kaybedemezsiniz. Doğru yemeği yemek ve bir fitness planına bağlı kalmak dişlerinizi fırçalamak kadar doğal olmalıdır. Ağırlığı çok sık kontrol etmek, porsiyonlarınızı kontrol etmek yerine iyi bir fikir değildir.

Doktorlar ayrıca glisemik indekse odaklanmayı öneriyor. Orta glisemik indeksli bir öğün sizi gün boyunca enerjik tutar, kilonuzu korumanıza yardımcı olur. Glisemik indeksi azaltmak için her öğüne protein ekleyin (bir fincan süt, yoğurt, bir fincan dal / sambar / filiz, ayran, balık, yumurta beyazı tavuk ekleyerek). Örneğin: sadece Hint turşusu değil, sambar ile idlis veya dosa yemeyi seçin. Her gün en az 2-3 litre su ile kendinizi iyice nemlendirin.

Örnek Hint Diyeti Planı

İşte bölgesel zayıflama diyeti için bir örnek diyet planı

  • Sabah erken – İçinde biraz ot demlenmiş 1 bardak ılık su + 2-3 ıslatılmış badem

Sabah – Limonlu çay / Zencefil Çayı / Kahve / süt 1 bardak (150 ml)

  • Kahvaltı – Ispanaklı yumurta omleti ve pişirilmiş kıyılmış sebzeler

VEYA Idlis / dosa / Poha / upma 1 fincan pişmiş

  • Öğle yemeği – Taze sebze ve lor salatası 1 su bardağı

Dal Palak / körili tavuk / sambar / rasam 1 su bardağı

Phulkas (çok tahıllı) 1 adet

Pirinç ½ fincan

Pişmiş sebzeler / yeşillikler / palya 1 su bardağı (150 gr)

  • Akşam – 18:00 Meyve / filiz / salatalık – havuç dilimleri / sebze çorbası
  • Akşam yemeği – 7.30 pm taze sebzeli salata 1 su bardağı

Methi Dal / sambar / rasam 1 fincan

Phulkas (çok tahıllı) 1-2 parça

Pişmiş sebzeler / yeşillikler / palya 1 su bardağı (150 gr)

  • Yatma zamanı – Süt / ayran (isteğe bağlı) 150 ml

Atıştırmalıklar

Atıştırmalık, sağlıklı kilo verme planınızın bir parçası olabilir. Ne yiyeceğinizi planladığınız ve çok fazla kalori yemediğiniz sürece günde altı kez yiyebilirsiniz. Elinizde sağlıklı atıştırmalıklar olduğundan emin olun. Doğru yiyecek mevcut değilse, şeker, kurabiye, cips, kalanlar veya diğer “hızlı” seçimler gibi mevcut olanı yiyebilirsiniz. Bölgesel zayıflamaya gidenler için alınan besinler oldukça önemlidir.

Düşük kalorili atıştırmalıkları buzdolabının ayran, düşük kalorili yoğurt ve yağsız süt gibi özel bir bölümünde, havuç, salatalık, turp, kereviz, biber şeritleri, brokoli gibi ısırık büyüklüğünde çiğ sebzeler ve Karnıbahar. Bunları düşük kalorili dip soslarla alabilirsiniz. Bölgesel zayıflama diyeti içinTaze meyve, demlenmiş su ve kuruyemişler diğer sağlıklı atıştırmalık seçenekleridir.

Riskleri Azaltmak

Birçoğunu kilo vermeye iten sebep aşırı kilolu olma riskidir. Uzun vadede fazla kilolu olmak, diyabet ve kardiyovasküler hastalıklar gibi sağlık sorunlarının gelişme riskini artırır. Zayıflamanın en önemli faydalarından biri, bu tür risklerin büyük ölçüde azaltılmasıdır. Daha tatmin edici bir şekilde, kilo kaybı fiziksel gelişmelere, enerjide artışa ve daha sağlıklı hissetme bilincine yol açar. Bölgesel zayıflama fiyatları kilo vermek isteyenler için ortalama rakamlardadır.

Bununla birlikte, “fazla kilolu” kelimesinin tanımının analiz edilmesi gerekir, çünkü bu terim, şiddetli diyetler veya hızlı diyet yapma cazibesine yol açabilir. Aslında, fazla kilolu veya klinik olarak obez olmak, yüksek kalori alımı ve düşük enerji harcaması anlamına gelir. Bu nedenle sağlıklı bir şekilde kilo vermek için aynı anda iki eyleme ihtiyacınız vardır: dengeli bir diyetle kalori alımını azaltın ve uygun eğitimle kalori tüketimini arttırın. Bölgesel zayıflama aletleri ile yapılacak düzenli egzersizin zayıflamayı hareketsiz bir yaşam tarzına sahip olmaktan çok daha kolay hale getirdiği yaygın bir bilgidir.